olej na płótnie, 160,5 x 120,5 cm, sygnowany l.d. "AR 89" oraz na odwrocie (na płótnie) "ALEKSANDER ROSZKOWSKI / 458 "POSTAĆ WALCZĄCA Z WĘŻEM II" 1989 [dalej adres artysty]", na krośnie:1) pieczątka "ASTEL GALLERY" w Kopenhadze z dopisaną ręcznie datą: marzec-kwiecień 1990; 2) kartonik (nieznacznie uszkodzony) "David Anderson Gallery" z informa cjami (autor, tytuł, częściowo nieczytelny numer); 3) nalepka z odręcznie napisanym nr "9".
Studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP u J. Sienickiego i Z. Gostomskiego. Po uzyskaniu dyplomu w 1985 r. został asystentem tamże. W 1988 r. otrzymał Nagrodę honorową na Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Arsenał `88" w Warszawie. Obok uczestnictwa w wystawach zbiorowych miał wystawy indywidualne (m.in. w Warszawie, Wiedniu, Sztokholmie i Nowym Jorku). Jego twórczość zalicza się do nurtu malarstwa ekspresjo-nistycznego. Jednym z tematów malarstwa Roszkowskiego obok martwych natur i pejzaży są kompozycje figuratywne. Artysta przedstawia w nich ludzką postać, ale co charakterystyczne, często nagą i tak pokazaną aby nie było widać głowy. W tych pełnych dramatyzmu pracach widzimy człowieka pełnego wysiłku, zmagającego się z czymś, człowieka, którego sylwetka przyjmuje niepokojące pozy. W tym wypadku, zgięta wpół postać walczy z wężem. Na szczególny wyraz tego płótna ma wpływ kilka czynników: temat walki człowieka z wężem mogący mieć znaczenie symboliczne, niesamowity sposób przedstawienia tego tematu, faktura obrazu (impasty, liczne wąskie stróżki farby), koloryt nadający odpowiedni nastrój kompozycji.
Aleksander Roszkowski studiował w latach 1980-1985 w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowniach Jacka Sienickiego i Zbigniewa Gostomskiego. Po studiach podjął pracę pedagogiczną w macierzystej uczelni. W 1987 zdobył dwa wyróżnienia honorowe na XIII Ogólnopolskim Konkursie Malarskim im. Jana Spychalskiego w Poznaniu. Uczestniczył w zbiorowych pokazach „Arsenał 88” i „Red & White” w Hali Gwardii w Warszawie, uzyskując na pierwszej z nich nagrodę honorową. Zamaszysty, energiczny ruch pędzla oraz krzycząca kolorystyka wczesnych płócien każą sytuować jego ówczesne malarstwo w modnym w latach 80. nurcie nowej ekspresji. Już jednak przy końcu dekady artysta radykalnie zmienił styl i tematykę. Zaczął tworzyć monumentalne obrazy figuralne, z zazwyczaj samotnymi, pozbawionymi głowy, nagimi sylwetkami wyłaniającymi się w kanonicznych ujęciach z ciemnego, rozwiązanego fakturowo tła. W póżniejszych pracach artysta dał wyraz swojemu uwielbieniu natury, czerpiąc z niej wątki do swojego malarstwa. Widać w nim zachwyt nad milionami odcieni szarości jesienno-zimowego pejzażu czy też zmiany światła zachodzące w ciągu dnia na łąkach, drzewach czy wodzie.
Tym, co wyróżnia sztukę Roszkowskiego jest niezwykle ekspresyjna metoda twórcza oraz nieoczywista, niepowtarzalna kolorystyka, osiągana w wyniku nakładania kolejnych warstw farby. To wnikliwość obserwacji natury koloru i światła oraz doskonały warsztat sprawia, iż jest to ponadczasowe malarstwo, wynikające z wielkiej miłości do malowania.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl