Olej, płyta; 65,2 x 50 cm Sygnowany czarnym olejem l. d.: LMACIĄG
Ludwik Maciąg, studiował malarstwo początkowo w krakowskiej ASP, następnie w Warszawie w latach 1946-50; dyplom uzyskał w 1951. Od 1950 do 1990 był pedagogiem na Wydziale Malarstwa tej uczelni. Oprócz malarstwa zajmował się także grafiką warsztatową i użytkową oraz projektowaniem tkanin. Od debiutu w początku lat l. 50 niezmiennie malował konie. W kompozycjach przedstawiających zarówno konie, jak i w "czystych" pejzażach artysta stosuje nietypowe ujęcia, np. widoki z lotu ptaka, bądź z żabiej perspektywy. Artysta jest laureatem wielu nagród, jego prace weszły do kanonu realistycznej sztuki polskiej poświęconej wojsku i animalistyce. Uczestniczył w Ogólnopolskiej Wystawie Plastyki w Warszawie (1952, 1954), w Wystawie Malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie (1961), Wystawie książki i ilustracji w Zachęcie (1962), Ogólnopolskiej Wystawie Młodego Malarstwa, Rzeźby, Grafiki w Sopocie (1959), Wystawie "Złote Grono" w Zielonej Górze (1965, 1969). Ostatnia wystawa indywidualna artysty miała miejsce w auli ASP w Warszawie w 1999. Prace artysty znajdują się w Muzeum Narodowym w Warszawie, Muzeach Okręgowych w Białej Podlaskiej, Bydgoszczy, Częstochowie, Siedlcach, Toruniu, w Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum w Wilanowie oraz w Muzeum Uczelnianym ASP.
MACIĄG Ludwik
Urodził się w 1920 r. w Krakowie. Studiował malarstwo na krakowskiej ASP, a później w Warszawie. Dyplom uzyskał w 1951. Jest profesorem warszawskiej ASP, zaliczany jest do najwybitniejszych współczesnych batalistów i pejzażystów.. Był wykładowcą, a później dziekanem wydziału malarstwa. Techniki, w jakich pracuje to: malarstwo, grafika użytkową i tkanina. Ulubionymi motywami artysty są pejzaże, konie i batalistyka. W pracach z lat 1960-90 odnajdziemy ulubiony motyw malarza - rozpędzone, galopujące konie na tle wyciszonych kolorystycznie pejzaży, które dość łatwo dają się przenieść na tkaninę. Ukochane konie profesora uczestniczą w batalistycznych scenach historycznych ("Somosierra", "Husaria Polska", "Szarża") oraz rodzajowych: polowania, sanny, wyścigi, czy prace polowe. Jego zamiłowania hippiczne stawiają go u boku tak wybitnych twórców jak: Piotr Michałowski, Józef Brandt czy Juliusz i Wojciech Kossakowie. Artysta jest zafascynowany dynamiką ruchu koni i maluje je zawsze z natury. Każda scena, batalistyczna czy z polowania, stanowi okazję do ukazania piękna tych zwierząt w ruchu. Artystyczna fascynacja ma swe źródło w dzieciństwie i młodości, które Ludwik Maciag spędził w garnizonie 9 Pułku Artylerii Lekkiej w Białej Podlaskiej (jego ojciec był tam oficerem) oraz w partyzanckim zwiadzie konnym AK.
Artysta uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranica, m.in.: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Danii, Hiszpanii, Kanadzie i USA.
http://www.wyszkowiak.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1404&Itemid=57 (relacja z pogrzebu)
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl